Livet

Måttet är rågat. Och magen med det.

Ok. Jag erkänner. Den här semestern har inte varit snäll mot midjemåttet. Och som ni vet så var det sista min mage behövde påfyllnad. Något midjemått är det inte snack om här inte. Här är det möjligvis räckvidden som kan vara av intresse. Om något över huvudtaget når runt liksom. Ni hajjar. Vi behöver inte gå in mer på det. 
 
Ni vet även att det här med dieter och bantning inte är min grej. (Jag väntar FORTFARANDE på när daim och äppelpaj på något kemiskt vis får samma näringsvärde som broccoli. Är det verkligen INGEN som forskar på det?). Hur som så inser jag ju att måttet är rågat. Magen omfång likaså. Något måste göras. 
 
För att liksom mjukstarta har jag fixat mig en prenumeration på tidningen Må bra. (För visst räcker det väl att läsa om träning för att det ska räknas som att man kommit igång?). Jag har tillbringat en lång stund idag med att läsa om nya dojjor, nyttig mat, nya träningsformer och kolhydraternas vara eller icke vara. (Jag lär ha träningsvärk i morgon efter all träning. Right?)
 
Så. Planen är nu denna. Jag har i dag läst på, skrivit, lagt till, dragit ifrån och ratat. Idag har jag tagit fram min egna metod för att (förhoppningsvis – Jag är långt i från övertygad) bli av med gravidkilona. Jo, så är det. Harry är inte sååå gammal så jag hävdar å det bestämdaste att det är gravidkilon vi snackar om här. Frågor på det? 
Jag har genom kritiska glasögon valt dom delar av alla dessa underkurer och satt ihop en egen variant. Here it goes!
 
Kolhydrater får vara med. Men bara några. Typ en knäckemacka eller så. 
Socker är ajabaja utom en dag i veckan. 
2 dagar är det hårda bud som gäller. Typ sådär 500 kcal. 
Frukt är fina fisken alla dagar alltid. 
Grönsaker på halva tallriken vid varje måltid.
 
Hänger ni med. Det här är Annes LCHF-light-med-lite-periodisk-fasta-goes-viktväktarna-med-tallriksmodellen. 
 
Till detta finnes även ett träningsprogram. Det har jag plockat från när jag var med i Du är vad du äter. (Hemska tanke att ens nämna det). Men träningstjejen jag hade var grym så träningen tar vi därifrån. Den baseras på promenader/jogging med styrketräning for dummies. Korta intensiva pass som går att få ihop mellan ungar, matlagning, jobb och tvätt. Jag är i kass fysisk form så det här är back to basics på riktigt. 
 
Lyder som följer
 
Minst en promenad/joggingtur per dag. Träning är det varje dag så här får man bara gilla läget och ge sig ut. (Huga – fattar inte att jag skriver ut det här ens. Hur ska jag nu fuska?). 
Minst 4 styrkepass i veckan. Dom här kommer jag speca upp vart efter så stay tuned. 
2 långpass i veckan. Ett långpass är minst 90 minuter enligt den här hurtiga människa jag tränade för då. 
 
Med lite snabb huvudräkning inser vi att det här blir fler pass än vad det finns dagar i veckan. Det är alldeles riktigt mina vänner. Dom som kan och förstår sig på menar att ska man gå ner i vikt med lite tempo är det fler pass OM DAGEN som gäller. (Galna typer det där). 
 
Så. Det är ju måndag i morgon så det är väl bara att köra på. 9 veckor är första stopp. Jag tänker inte ställa mig på vågen en enda gång utan det är måttband som gäller. Vikten i sig slutade jag bry mig om efter att jag vägde in mig på förlossningen på 114 kg (!!!!!!). Jag har tagit några före-bilder men dom vågar jag inte ens plocka ur kameran. Om det blir några efter-bilder att visa upp kanske kanske hemskheterna får se dagens ljus…
 
Så. Då är det väl dags då. Jag känner mig redan färdig. Det är dessutom semester igen om två veckor så jag vet det tusan hur det ska gå. 9 veckor. Det är 23 september då. Typ höst. Skulle sitta fint att köpa en vinterjacka i en trevlig storlek… Hejja mig!

Kommentera

%d bloggare gillar detta: